המחויבות שלנו לסביבה

מערכת טיהור המים שלנו

אנחנו מאמינים בלקיחת אחריות על ההשפעה הסביבתית שלנו. המפעל שלנו ממוקם על חופי ים המלח ובשל כך נתקלנו באתגר התחברות למערכת המים והביוב האזורית. עד שנת 2005, נוקזו המים ממערכת הביוב שלנו לבור ייעודי שדרש ניקוז קבוע. כדי לטפל בסוגיה זו, התייעצנו עם מומחים עולמיים בתחום טיהור המים והחלטנו להקים שבע בריכות ביו-אקולוגיות לסינון וטיהור המים מהמפעל באופן טבעי. המים היוצאים מהמפעל, עוברים בכל אחת מ-7 הבריכות כדי להבטיח טיהור מוחלט. בכל אחת מן הבריכות, ישנה צמחייה מקומית, בעיקר קנים, המשמשים כסננים למים. הצמחים מטהרים, מפרקים רעלים ופסולת תעשייתית מפס הייצור שלנו. לאחר סיום תהליך הסינון, המים המטוהרים מוזרמים לבריכה שמינית והיא משמשת כמקור מים לציפורים נודדות באזור וכמקור השקיה לצמחיית הגן הבוטני שלנו. אנו גאים במחויבות שלנו לקיימות ובצעדים שלנו לצמצום את ההשפעה הסביבתית שלנו. ב-AHAVA, אנו פועלים ללא הרף למציאת פתרונות חדשניים לשמירה על האיזון העדין של אזור ים המלח.

עובדה מעניינת: שבטי נוודים ותיקים, שחיו באזורנו, היו מאוד חדשניים בכל הנוגע לשימור מקורות המים המצומצמים שהיו להם. למדנו את המנהגים שלהם והקפדנו ליישם כמה מהם בפילוסופיית טיהור המים שלנו.

הבית של הציפורים

אנחנו שואפים ליצור בית גידול בר קיימא עבור הציפורים הנודדות דרך השבר הסורי אפריקאי. המפעל שלנו מוקף בצמחייה ומקורות מים מחודשים שנוצרו על ידינו, המספקים מזון ומי שתייה נקיים לציפורים המבקרות בסביבת המפעל שלנו.
ים המלח שוכן בלבו של השבר הסורי אפריקאי, שמהווה נתיב טופוגרפי עבור סוגי ציפורים רבות. בשל כך, ניתן לראות ציפורים רבות נחות בסביבת המפעל שלנו, דבר ההופך אותו ליעד בעל שם עולמי לחובבי צפרות. עם בניית בריכות המים שלנו, ראינו עלייה משמעותית במספר מיני הציפורים העוברות באזור; דבר העורר בנו השראה לבנות מצפה ציפורים לאורחים ומבקרים שרוצים לצפות במגוון הציפורים הנודדות המגיעות אלינו.
מתוך אהבתנו לציפורים ולטבע, החלטנו לחקור את סביבת הציפורים בתהליך של טיבוע: כלי חשוב בחקר ציפורים המאפשר זיהוי אינדיבידואלי של כל ציפור. טיבוע ציפורים ממלא תפקיד משמעותי במחקרים רבים וזוהי אחת הדרכים הידועות למעקב אחרי ציפורים נודדות. על ידי חקירה ובדיקה של סביבת הציפורים כמו גם זיהוי המינים השונים סביב המפעל שלנו, אנחנו יכולים להבטיח מקלט נוח ומיטבי לציפורים המגיעות אלינו בנדידה. מזמינים אתכם לבקר במצפור המופלא שלנו ולראות את סוגי הציפורים השונים העוברים בסביבת המפעל שלנו.
עובדה מעניינת: מספר פעמים בשנה, אנו מזמינים ונותנים חסות לצפרים/ מומחי ציפורים, להגיע אל המצפור שלנו כדי לחקור ולטבע את הציפורים. טיבוע הציפורים מאפשר להם לעקוב אחר נתיבי הנדידה של הציפורים ולדאוג לפעילויותיהם כדי לשפר את רווחתם. הצפרים עוקבים אחרי הציפורים באמצעות יישומים מותאמים אישית ואף דיווחו בשנה שעברה שאחת הציפורים שביקרה אצלנו במפעל, נצפתה באוקראינה במרחק של 3,000 קילומטרים מאיתנו.

עתיד מזהיר: תפקידה של האנרגיה ב - AHAVA

רוצים לשמוע על המאמצים ברי הקיימא שאנחנו נוקטים כדי לשפר את כדור הארץ? דמיינו את זה:
מערכת סולארית חדישה המייצרת אנרגיה בימים שטופי שמש. מערכת חדשנית ופורצת דרך זו נמצאת כעת בגג המפעל שלנו, בלב פעילות הייצור, ומאפשרת למזער את טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולתרום לשימור הסביבה. מהלך מדהים זה, הביא לכך שהפאנלים הסולאריים מייצרים את רוב החשמל הדרוש לפעילות המפעל.
עבורנו, קיימות היא לא רק טרנד חולף; זה המצפן שמנחה את הפעילות והחזון שלנו. אנחנו גאים מאוד להיות חלק מהמסע לעבר עתיד נקי וירוק יותר. אנחנו מקווים שהמיזם שלנו יעורר השראה אצל אחרים ויעודד אותם לנקוט יוזמות דומות לטובת עתיד כדור הארץ שלנו.
הידעת? למרות האמונה הרווחת, פאנלים סולאריים אינם זקוקים לחום עז כדי לייצר חשמל - הם זקוקים לאור. לכן, אפילו בימים קרירים ובהירים יותר, המערכת שלנו יכולה להפיק אנרגיה בשפע. טכנולוגיה זו ממחישה את הפוטנציאל המדהים של אנרגיה מתחדשת ואת המדע המתקדם שמאחורי רתימת כוחה של השמש.